Quick step

Quick step-ul, asa cum am aratat in articolul despre slow-fox, are ca stramos fox-trot-ul dezvoltat in suburbiile New-York-ului in primul razboi mondial. In anii ’20 multe orchestre cantau pe un tempo foarte alert fox-trot si astfel cele doua curente s-au despartit in quick step si slow fox. In 1925 a explodat dansul Charleston care a imprumutat mai multe caracteristici Quick step-ului. Englezii au fost primii care au luat ritmul rapid de fox-trot punandu-l peste figuri de deplasare modificate din charleston (fara loviturile de picior) si numindu-l quick step. Dansul a devenit foarte popular si usor de invatat. In 1927 este introdus si caracterul de dans de pereche si intra in marile competitii de dans ale vremii.

Quick step-ul este un dans colorat, vioi si energetic care inglobeaza pe langa caracterul swing de baza (deplasari largi legate de coborari si urcari ale corpului, aplecari rapide si rotatii) mai multe elemente ce amintesc de charleston (figuri de picioare spectaculoase), alergari si sarituri. Ritmul de baza este acelasi ca in slow fox si anume slow-quick-quick.

In cadrul competitiilor de dans din Romania Quick step-ul se danseaza de la clasa valorica “hobby” (este considerat usor de invatat si potrivit pentru toate varstele) si este ultimul dans standard in ordinea generala. El dureaza minim 1,5 minute, este scris in masura 4/4 (doi timpi muzicali pe masura) si are un tempo de 50 masuri pe minut (BPM) si de danseaza in general pe muzica orhestrelor de jazz.

Pentru incepatori dansul imprumuta multe figuri din vals lent executate insa pe un ritm mult mai alert. Tehica ridicarii si coborarii este insa usor schimbata in quick step diferenta dintre cele doua situatii nefiind asa mare ca in vals lent. Dansul este ceva mai liniar, iar figurile de baza specifice sunt “quarter step to right or to left” si “lock steps” dansandu-se pe ritmul slow-quick-quick-slow. Pozitia partenerilor este specifica dansurilor standard, postura fiind larga, lejera si eleganta.

Dansatorii depun un efort intens in acest ultim dans dintr-o competitie. In special in coregrafiile de open studiile arata ca 1 minut de quick step reprezinta un exercitiu cardio extrem de eficient – comparabil cu un record de alergare de 1500 m! In timp practicarea acestui dans intareste si sistemul muscular si locomotor.